Jaja daar is ie weer - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marco Hendriks - WaarBenJij.nu Jaja daar is ie weer - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marco Hendriks - WaarBenJij.nu

Jaja daar is ie weer

Door: Marco Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Marco

31 December 2013 | Kenia, Mombassa

Hallo!
Daar ben ik weer met een verhaaltje van de afgelopen maand en natuurlijk op de laatste dag van het jaar 2013!

Ik ben 30 november uiteindelijk alleen naar het Haller Park gegaan, de andere moesten werken. Prachtig mooi park, waarbij de dieren genoeg leefruimte hebben om zich vrij te voelen (niet als de dierentuinen in de Nederland. Allerlei dieren gezien, nijlpaarden, buffels, slangen, apen, krokodillen en probeerde nog een loslopende varaan te pakken, maar toen ik zijn nagels zag liet ik hem toch maar rond rennen haha.

6 december naar Mida Creek geweest, vlak bij Watamu. Ee prachtig mooi plek met mangrove, een grote meer en veel vogels en krabbetjes. Over een 'gevaarlijke' Indiana Jones brug gegaan door de mangrove richting de uitkijkplek voor vogels. Een prachtig punt om alles mooi te zien. Daarna met een kano door het meer gevaren en richting de mangrove gegaan. Allemaal krabbetje en van die moddervisjes die op land kunnen wandelen. Toen begon het te bliksemen en te regen als een gek. Zeik en zeik nat na 3 minuten en in de magrove wachten. Na 25 minuten wachten stond ik tot me knieën in het water (voor de regen stonden me voeten droog haha). Dus snel in de kano gegaan om weer terug te gaan in de regen en bliksem. Ik met een beker telkens water uit de kano scheppen. Halverwege werd het droog. Daarna op het land me opgekleed en terug naar huis gegaan. Dankzij de regen vond ik het alleen nog maar mooier en leuker worden eigenlijk haha.

7 december naar Shimba Hills gegaan. Een klein nationaal park. Samen met Rama de reis gemaakt. Met de ferry naar de overkant en daarna met een matatu een omweg gemaakt door de bergen en naar de achterin gegaan gegaan van het park. Daar met een gids en een auto 3 uur door het park gaan rijden Prachtig mooi gebied en alleen maar groen. Buffels, zwijnen, giraffen, bavianen en andere apen en antilopen gezien. Super mooi om de dieren in het wild te zien. Dezelfde avond een party gegaan met een van de jongens. Was de enige blanken daar en iedereen aan de wiet en alcohol dus zijn weg gegaan. Maar goed ook want 15 minuten later bleken de beveiligers in elkaar geslagen te zijn.

De kerst hier natuurlijk ook gevierd. We vierde het de 24e vanwege de drukte van de andere dagen met familie dingen enzo. Dus heerlijk gegeten en veel frisdrank. Voor de boodschappen 7 kilo vlees gehaald, 15 liter frisdrank, zo'n 10 kilo pilau gemaakt, weet ik het hoeveel chapati en nog veel meer lekker dingen. Die 77 kilo die ik was is volgens mij nu +3 geworden haha. De 25e en 26e weinig gedaan, beetje rondgehangen en zelfs wat werk gedaan voor de DVD en andere dingen.

Vorig weekend naar wat Keniaanse familie in verweggistan gegaan. Na 3 uur reizen aangekomen bij een deel van de familie. Een korte uitleg over de 'inhoud' van de familie. Er was een man die aardig rijk was en met 10 vrouwen getrouwd was. Al deze vrouwen zijn weer getrouwd en hebben allemaal zo'n 5 kinderen gehad (van deze generatie komt mijn Keniaanse moeder. Al deze vrouwen hebben ook weer 4 tot 6 kinderen gehad. Tel maar op, het een een aardig grote familie. Maar aangekomen, de eerste oma ontmoet (van de 10) daar wat gegeten. Toen naar de het andere deel gegaan (rijkere familie, broers en zussen van moeder) Bij een van de broers overnacht een een gigantisch en prachtig huis, met een grond van zo'n 1,5 voetbalveld erom heen!! Opgezocht wat hij deed en hij had een bedrijf met wat Nederlanders en Amerikanen die bedrijf opkoopt, ze beter maakt en verkoopt met winst (tot nu toe 800 miljoen dollar winst!) Snapte niet waarom sommige van de familie nog in modderhuisjes woonde, maar verschil moet er zijn zeiden ze:) Maar genoten van de tijd daar en heeeeel veeeel oma's tantes, ooms, neefjes en nichtjes ontmoet.

Voor de rest de stage gaat goed. Training zijn gestopt voor de vakantie en voor de rest geen toernooien gehad in verband met het budget van de jongens en de gym. Dus geen toernooien meer gedurende mijn periode hier. Het evenement dat ik ga organiseren komt ook dichterbij (19 januari 2014), druk bezig geweest met het vinden van een opening act en regelen van materialen sponsoren en vrijwilligers (vrijwilligers word een probleem), maar dat lossen we wel op op een of andere manier! Wel de instructie Taekwondo DVD afgemaakt (in een kerk, omdat daar wel elektriciteit was haha), dus na de vakantie vol in de verkoop.

Het volgende bericht is een reclame:

----------------------------------RECLAME--------------------------------------------
Natuurlijk kan je deze DVD ook kopen als ik terug ben in Nederland voor slecht 5 euro (als je meer wilt betalen mag dat natuurlijk)!!!! Een half uur de basistechnieken leren van taekwondo onder leiding van taekwondo instructeurs van Coast High Kicks. Hiermee help je ook de gym en instructeurs om deel te nemen aan grote toernooien. Dus wil je helpen, koop dan nu de Coast High Kicks taekwondo instructie DVD met 30 minuten instructies van technieken, muziek, foto's en voorbeelden.
Deze DVD is mede mogelijk gemaakt door Coast High Kicks en Marco Hendriks.
-------------------------------EINDE RECLAME--------------------------------------

Vandaag is het natuurlijk de laatste dag van 2013! Vandaag ga ik me tas in pakken om mijn vakantie samen met Renz gereed te maken. Van 1 januari tot 7 januari een paar dagen met z'n tweeën genieten van Kenia.

Natuurlijk wens ik iedereen (ja jij die nu aan het lezen is) een super oud en nieuw en dat 2014 jou jaar mag zijn met geluk, liefde, plezier en vele andere mooie dingen!

Wil je up to date blijven van de avonturen van Renz en mij gedurende de dagen dat we samen zijn, volg ons dan op facebook.

Tot snel en groetjes en kusjes!
Marco 'Kizungu' Hendriks



  • 31 December 2013 - 10:42

    Pa En Moe:

    Wat een heerlijk verhaal, goeie reis met de nightbus morgen en veel plezier met Renze

  • 01 Januari 2014 - 10:54

    Ans Opdam :

    Hoi Marco ,

    Jij ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!!!
    Hadden ze daar ook vuur werk ?

    Wat heb je een mooie trip gemaakt , super gaaf!

    Die familie is dus iets groter dan onze familie ! hihihi te vreselijk!! ik moest erg wel erg om lachen !

    De laatste maand gaat in voor je in Kenia. er zullen en paar mensen heeeel blij zijn !!
    Het maakt mij niet uit :-) Van mij mag je nog wel 2 maanden verder genieten !! hahah

    DOEIDOEI have fun, greetzz from Holland !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

HALLO! Hier zal ik wat verhaaltjes neerzetten en wat foto's tijdens mijn stage in Kenia.

Actief sinds 21 Juli 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6473

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage Kenia!

Landen bezocht: