ELLO! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marco Hendriks - WaarBenJij.nu ELLO! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marco Hendriks - WaarBenJij.nu

ELLO!

Door: Marco Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 November 2013 | Kenia, Mombassa

Duurde even maar weer een update vanuit het heerlijk zonnige, warme, met mooie witte stranden en blauwe zee achtige Kenia (hoe is het in Nederland??)

Ik heb ondertussen me visum verlengt. Was best nog een gedoe. Ik moest via Nederland een werkvisum kopen en aankomst in Kenia een vrijwilligerspas kopen. Dat had ik niet gedaan omdat ze hier zeiden dat het niet nodig was. Nu vroegen ze voor de vbrijwilligerspas en welk visum ik nodig had. Ik samen met een van de jongens uitleggen dat ik hier als toerist ben en eigenlijk niet werk. (werkvisum was 4x zo duur als toeristenvisum). Uiteindelijk geloofde de vrouw het prachtige verhaal en nu dus weer legaal tot mijn vertrek.

9 November een taekwondo toernooi in Malindi gehad. Heerlijk met de motor van Mtwapa naar Malindi gegaan in plaats van de matatu, is wel 4x zo duur, maar 10 keer zo leuk en je ziet veel meer. Zou om 9 uur beginnen en uiteindelijk om half 12. Een van de meiden die ik train had haar eerste wedstrijd en gelijk een k.o. met een trap tegen het hoofd. Na het toernooi weer met heel veel honger terug naar huis met het hele team. Had hele dag alleen 2 crackers gegeten en wat water gedronken. Dus met ze 14 een eigen matatu, snoeihard de muziek aan eindelijk eten! Gaan nog een keer terug naar de gym daar, want was een judohal en gaan daar een keer judoën.

Ben begonnen met het promoten van het evenement wat ik ga organiseren als school opdracht. Posters en uitnodigingen gegeven aan 15 scholen en allemaal erg enthousiast. Nu nog maar zien hoeveel scholen er daadwerkelijk mee gaan doen. Ook een poster gemaakt voor Coast High Kicks en opgehangen in de citymalls in Mombasa en Mtwapa. Al een paar nieuwe zeer goed betaalde klanten binnen gehaald, die privé trainingen willen.

14 november 50 meter touw gekocht, want kwam op het idee om een soort van TRX banden te maken (mensen in de fitness kennen die dingen wel) de variant hier is een touw met wat knopen waarbij je stabiliteit, mobiliteit en kracht kan training. Is een groot succes, want door deze touwen en hebben we zelfs wat nieuwe klanten kunnen binnen halen. Ook tijdens de training gebruiken we ze elke keer. Hier hebben we het trouwens RPT genoemd (Rope Training haha).

16 november Fort Jesus in Mombasa bezocht. Prachtig en groot fort en een prachtig uitzicht. Was alleen super maar dan ook super heet! Na het fort de stad bekeken en de poort van Mombasa bekeken, dit zijn de 4 slagtanden die over de weg hangen.

We hebben een Italiaan ontmoet die aan Krav Maga doet en die ons graag wat dingen wilde leren. Al een paar Krav maga lessen gehad, maar uiteindelijk is het een flop geworden. Na 6 lessen bleven we maar de 4 zelfde technieken doen en wilde graag wat meer leren, dus zijn er mee gestopt. We zouden een certificaat krijgen na 8 uur, maar dat werd opeens 36 uur. Zoveel tijd heb ik helaas niet, gezien het elke dag maar 2 uurtjes zou zijn. Helaas pindakaas, maar was leuk voor die paar uur.

Sinds een paar dagen hebben we ‘echte’ gewichten om mee te trainen. We hebben een paar stalen pijpen gekocht en wat watertanks en die gevuld met zand. NU gewichten van 8, 18 en 36 kg om mee te trainen. Leuk om een beetje te improviseren hier!

Vanmiddag met Rama en misschien Amina naar Haller Park, een groot dierenpark (soort dierentuin), maar dan waarbij de dieren in een natuurlijk omgeving kunnen rond dwarrelen. Planning voor morgen weet ik nog niet, maar hoop iets leuks te kunnen ondernemen.

Aankomende weken in ieder geval de jongens en meisjes voorbereiden voor het Kenyan Open en de kleinere toernooien die er aan komen.

  • 30 November 2013 - 15:49

    Ans Opdam :

    Hoi dappere dodo!

    wat super gaaf weer allemaal! Toevallig dacht ik van de week, lang geleden zo een up date. Ik dacht dat komt ook door facebook waar je makkelijker en snel iets op zet.
    Fijn dat het zo lekker gaat allemaal. De tijd vliegt wel voor bij ......
    Veel plezier nog !

    doeidoei dikke knuffels van de Opdammetjes !

  • 30 November 2013 - 17:18

    Hans:

    Top wat je allemaal mee maakt , ga zo door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

HALLO! Hier zal ik wat verhaaltjes neerzetten en wat foto's tijdens mijn stage in Kenia.

Actief sinds 21 Juli 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 6482

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage Kenia!

Landen bezocht: